مجتمع صنعتی گوشت اردبیل با ۲۰ درصد ظرفیت فعال است

عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی گوشت اردبیل گفت: مجتمع صنعتی گوشت اردبیل با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند که افزایش این ظرفیت نیازمند توسعه و برنامه‌ریزی اساسی در کشتار دام سبک و سنگین و بازاریابی و تبلیغات است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا ، یعقوب عزیز زاده اظهار کرد: ظرفیت این مجتمع چهار هزار کشتار در دام سبک و ۲۵۰ کشتار در دام سنگین است که این ظرفیت نسبت به سال‌های گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر در این مجتمع ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و یک هزار نفر هم به‌صورت غیرمستقیم اشتغال دارند که در صورت راه اندازی فاز توسعه‌ای سهم این مجتمع در اشتغالزایی به‌مراتب افزایش می‌یابد.

عزیززاده ادامه داد: طی ۲ سال گذشته اقدامات موثری برای توسعه این شرکت با اجرای سایز بندی روده دام و صادرات آن به کشور آلمان جهت تبدیل به روکش سوسیس و کالباس برداشته شده که نقش مهمی در سوددهی و درآمدزایی شرکت داشته است.

عضو هیات مدیره مجتمع گوشت اردبیل کارخانه چرم مغان را از امتیازات استان اردبیل ذکر کرد و گفت: هرچند این کارخانه تعطیل و غیرفعال شده ولی ما دنبال برندسازی چرم مغان در مجتمع کشتارگاه صنعتی هستیم تا از این طریق کارخانه چرم مغان هم احیا شود.

عزیززاده با اشاره به تولید سوسیس و کالباس در این مجتمع گفت: تنها واحد تولیدی سوسیس و کالباس با برند ترال در مجتمع کشتارگاه گوشت اردبیل فعال است که می‌تواند ضمن تامین نیاز استان، محصولات آن به دیگر استان‌ها هم صادر شود.

وی همچنین از تولید پودر گوشت و استخوان و روغن صنعتی در کشتارگاه صنعتی اردبیل خبر داد و گفت: محصول روغن صنعتی تولیدی این شرکت به خارج از کشور صادر می‌شود.

عزیززاده با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت در اردبیل از ۱۸ کیلوگرم به کمتر از ۳.۵ کیلوگرم رسیده است، افزود: با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت گوشت نه تنها توان خرید این فرآورده مهم در بین خانوارها کاهش یافته بلکه ظرفیت کشتار روزانه مجتمع صنعتی گوشت اردبیل نیز تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی یادآورشد: در این شرایط سخت که مردم توان خرید گوشت را ندارند، ما پیشنهاد کردیم تا زمینه واردات دام زنده از آسیای میانه به کشورمان فراهم شود تا بتوانیم از طریق گمرک بیله‌سوار واردات دام زنده را انجام داده و نیاز بازار را تامین کنیم.

مدیرعامل مجتمع صنعتی گوشت اردبیل گفت: پیشنهاد اخیر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه مبنی بر واردات دام از کشور آفریقا نیز قابل تامل است که با رعایت استانداردهای دامپزشکی می‌توان در این زمینه اقدام موثری انجام داد.

بر اساس این گزارشف کشتارگاه مجتمع صنعتی گوشت اردبیل با سهامداری بانک ملی، کشت و صنعت مغان و پارس در سال ۱۳۸۰ راه‌اندازی و در سال ۱۳۸۵ هم به بخش خصوصی واگذار شد.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

This entry was posted in . Bookmark the permalink.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.